דיאטוט

יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

טיפים לדיאטה

לפעמים ההחלטה להתחיל בדיאטה היא זו שמונעת מאיתנו להתחיל בה, החשש מפני חוסר הגיוון וההיצמדות לתפריט אחד, הימנעות מאכילה של מזונות מהירים והחשש מפני אי עמידה בפיתויים, יוצרים מלכתחילה את הרתיעה מדיאטה. לכן, התחילו את הדיאטה עכשיו, לא מחר ולא ביום ראשון. הכלל הראשון הוא לא לחשוב כל הזמן על הדיאטה מה מותר ומה אסור, הרגילו את עצמכם לא לאכול בין הארוחות, וברגעים קשים בהם הפיתוי גדול, היצמדו לפרי או ירק שרק אותו תאכלו כגון תפוח או גזר, כך תמנעו מאכילה של מזונות משמינים או מיותרים.

תזונה מאוזנת בשילוב פעילות ספורטיבית מביאות לתוצאות יפות ולהרגשה כללית טובה יותר. היות וחלקנו מקיימים אורח חיים עמוס דבר שאינו אפשר לנו לבצע פעילות ספורטיבית באופן סדיר, במקום זאת, ניתן לבצע את פעילויות היום כך שיביאו להוצאת אנרגיה כמו שימוש במדרגות במקום במעלית, חניית הרכב רחוק מהבית , הליכה ברגל לסידורים במקום התנעת הרכב או נסיעה באופניים.

מומלץ לא להשקל כל יום אלא להישקל פעם בכמה ימים, היצמדו למגמת הירידה ולא לתנודתיות של המשקל, יהיו ימים שהמשקל יראה שלא ירדת או שאף עלית מעט, רגעים אלו יכולים להיות מתסכלים, חשוב לראות את התמונה הכוללת של הירידה ולא את המשקל באותו הרגע.

הימנעו מהחזקת מאכלים משמינים וממתקים בבית או בעבודה. כשהולכים לקניות חשוב ללכת כששבעים ולא כשרעבים ועם רשימה ברורה של מה שצריך לקנות מבלי לחרוג ממנה. דאגו למלאי של תחליפים דיאטטיים גם כשמדובר בחטיף, כך שבמקרה שיש דחף למשהו מתוק התחליף יהווה פתרון אידיאלי.

אם ישנם עוד אנשים בבית הזקוקים לדיאטה, גייסו את המשפחה לכך. הרבה יותר קל ביחד. אם לא, תמיד אפשר להיעזר בקבוצת תמיכה או חוג העוסק בדיאטה.

גם אם אתם נשברים לעיתים או חרגתם יום אחד מהתפריט ואכלתם יותר, תמשיכו בדיאטה ואל תפסיקו אותה. לכולם יש ימים טובים יותר וימים רעים יותר, התמדה בדיאטה הוא המפתח להצלחה. גם לאחר שירדתם והגעתם למשקל המיוחל, אין זה אומר שכעת מותר לאכול הכול אך יש להוסיף מעט קלוריות בריאות לתפריט לשם שמירה על המשקל ולא המשך ירידה, חשוב לשים לב לקלוריות שמתווספות שהן יהיו תואמות לדרישות הגוף ולא מעבר כדי שלא תעלו במשקל.