דיאטוט

יום שני, 23 בנובמבר 2009

שגיאות נפוצות בדיאטה

פירות במקום בייגל - לעיתים קרובות, אנו נוטים להמיר את הלחמנייה של ארוחת הבוקר בצלחת פירות. טעות נפוצה היא לחשוב שפירות הם בעלי ערך קלורי נמוך. הם אמנם בריאים, אך מכילים גלוקוזה וסוכרי פירות.
טיפ: המירו את צלחת הפירות המשעממת בכריך לחם מלא, עם כף חומוס או מעט חמאת בוטנים. קנחו בפרי אחד.

גרנולה לארוחת בוקר - הגרנולה השתרשה בתודעה שלנו כאוכל מזין ובריא, ויש לה תדמית של מזון רזה. למעשה, רוב סוגי הגרנולה מכילים סוכרים רבים, ובהתאם לכך - קלוריות רבות.
טיפ: אכלו מנה של קורנפלקס מועשר בסיבים או מעט גרנולה (כף או שתיים) ביוגורט לבן.

אתם מדלגים על ארוחת הבוקר - זוהי ללא ספק אחת הטעויות הנפוצות בכל דיאטה. ארוחת בוקר עשירה ומשביעה יכולה להחזיק אותנו במשך שעות רבות ללא תחושת רעב.
טיפ: הכינו כריך מלחם מלא ולקינוח - בננה, או לחילופין: קערית דגנים בחלב, פרי וכוס קפה, שימנעו מכם להתנפל על אוכל כבד בארוחת הצהריים.

שם המשחק: גיוון - אם אתם נוהגים לאכול אותו הדבר במשך שנים, ולהכין את סלט הבריאות שלכם תמיד באותה הצורה, יש סיכוי שמהר מאוד תתייאשו ותנטשו את הדיאטה לטובת כריך עם שוקולד.
טיפ: גוונו את הסלט בעשבי תיבול, בירקות שונים וברטבים מעניינים על בסיס לימון, שום ושמן זית. כך לא ישעמם לכם בפה ותוכלו להתמיד בדיאטה.

מזון קפוא - אולי נוח להכניס את ארוחת הערב למיקרוגל ולאכול מזון קפוא ארבע פעמים בשבוע, אבל מזון קפוא מכיל חומרים משמרים, פירורי לחם וחומרי טעם וריח, שאינם יפים לבריאותכם ונחשבים לאויבים של כל דיאטה.
טיפ: מומלץ לאכול מזון קפוא לא יותר מפעמיים בשבוע, וגם אז, רצוי להוסיף לו סלט או פירות, לגיוון התפריט ואיזונו.

זהירות, פסטה - אנחנו נוטים לחשוב על פסטה כעל מזון מזין וטוב, שמומלץ בכמות מוגבלת גם בזמן הדיאטה. הפסטה אולי טובה, אבל יש להגביל את הכמות ולא לאכול יותר מכוס אחת של פסטה מבושלת.
טיפ: הימנעו מאכילת פסטה עם רוטב שמנת או חמאה, והעדיפו רטבי עגבניות ועשבי תיבול עם מעט שמן זית. במקום גבינה שמנה, פזרו מעל הפסטה שבבי גבינה מלוחה קשה (עד 5%).
זהירות, שמן זית - השמן הזה טעים ובריא, אבל כל כפית ממנו מכילה 50 קלוריות! הפסיקו להשתמש בו בנדיבות.
טיפ: אפשר להמיר את שמן הזית במעט חמאה, ובכל מקרה - להשתמש בו בזהירות. הכמות המומלצת היא עד שתי כפות ביום.

איכלו פירות ולא מיצי פירות - אם אתם נוהגים לדלג על מנת הפרי היומית שלכם ולשתות מיץ פירות כתחליף, אתם מפספסים את כל הסיבים התזונתיים שנמצאים בפירות ולא מצויים במיצים המסוננים. בנוסף, פרי סחוט נתפס כשתייה "בלתי מזיקה".
טיפ: העדיפו תמיד פרי טרי על פרי סחוט. אם כבר שתיתם כוס מיץ תפוזים, החשיבו זאת כמנת פרי.

אתם אוכלים מהר מדי - תחושת השובע מגיעה רק לאחר 20 דקות של אכילה. לכן, אכילה מהירה תגרום לכם לאכול יותר מהכמות שאתם זקוקים לה.
טיפ: איכלו לאט ובנחת. הקדישו למזון שלכם תשומת לב

אל תוותרו על החטיפים - אכילת חטיפים היא דרך מהנה להפגת השעמום. למשל, בשעת בהייה בטלוויזיה, או בדרך הביתה, בין פקק אחד למשנהו. אלא שמרבית החטיפים מכילים קמח לבן, שמנים וחומרים משמרים.
טיפ: איכלו חטיפים בריאים במשך היום: פופקורן עם מעט שמן ומלח, מקלות ירק עם גבינה עד 5%, קרקרים מחיטה מלאה, גזר מגורד, או מעט ירקות מבושלים. החטיפים הקלים הללו ימנעו תחושת רעב ויספקו תעסוקה להפגת השעמום שהוא אחד האויבים המושבעים של כל דיאטה.