דיאטוט

יום רביעי, 18 בנובמבר 2009

דיאטה חדשה: דיאטה בלי דיאטה

ספר חדש (אכילה ללא מחשבה)מציע לעשות דיאטה מבלי לדעת מזה בכלל. מדובר בפרקטיקה פשוטה שמטרתה אחת: לגרום לך לאכול פחות בלי לסבול. למעשה, הוא מתחייב ליעד מוזר אפילו יותר: לגרום לך לאכול פחות בלי בכלל להרגיש בזה.
1. תצמצמי בשוליים: מספיק לוותר על 100 או 200 קלוריות ביום בשביל לרזות, אבל לא כדאי לוותר על ארוחות או על חטיפים שאת אוהבת לנשנש בזמנך הפנוי – פשוט צמצמי כל "מנה" ב-20 אחוז מהכמות שאותה את חושבת לסיים עוד לפני שהתחלת לאכול. ממחקרים עולה כי אנשים מרגישים בצמצום של 30 אחוז מהכמות, אבל לא חשים כלל בהפחתה של 20 אחוז.

2. תגדילי את הבלתי מסוכנים: כשמדובר בירקות ופירות, עשי בדיוק את ההיפך: הגדילי את המנה ב-20 אחוז נוספים מהכמות שעמדת לאכול. הורדת 20 אחוז מהיקף מנת הפסטה? נפלא. הוסיפי 20 אחוז של עגבניות ופלפלים לרוטב שאת מכינה.

3. הודאה באשמה: נסי לעמוד על הסיבה האמיתית בגללה את פוצחת בכרסום, והכריזי עליה בקול רם. תגלי שעצם ההודאה בקול במשפט כמו "אני לא רעבה, אבל אני הולכת לאכול את זה בכל מקרה", יכולה ממש להוציא את החשק.

4. תראי מה את אוכלת: תדאגי לראות מראש את כל מה שאת מתכננת לאכול. מסתבר שכשאוכלים מהצלחת, אוכלים 14 אחוז פחות, ולכן מוטב אם תניחי את כל המנות בצלחת שלך לפני, אפילו אם מדובר בפרי או בחטיף. בכלל, אם תהפכי כל אכילה של שוקולד לתהליך מעיק הכולל הגשה בכלי מיוחד, תגלי שאולי תעדיפי לוותר.

5. הגישי הכל על הצלחת: אחרי שהוצאת את האוכל מהאריזות שלו, השאירי אותן במטבח ועברי לאכול בלוקיישן אחר, רחוק משם. אל תניחי על שולחן האוכל את הכלים עם המנות, אלא קחי אליו רק צלחות מוכנות להגשה. מחקרים מראים שכשאנחנו אוכלים עם אנשים אחרים, נמשיך להעמיס עד שאחרון הסועדים סיים את ארוחתו.

6. השאירי עקבות: אל תפני מהצלחת שלך עקבות למה שכבר אכלת: השאירי עליה עצמות או קליפות ותני להן להמשיך ולתפוס מקום על הצלחת, בלי להרגיש בכלל, הזלילה שלך תקטן באופן משמעותי.

7. לכי על אשליות אופטיות: הגישי מנות אוכל בצלחות קטנות יותר ותראי איך את שבעה בדיוק באותה המידה ממנה מוקטנת שהוגשה בצלחת מוקטנת.